שיטות מתקדמות לבניית קישורים לצורך קידום אתרים

קידום אתרים הוא תהליך מורכב וממושך אשר מצריך שיפור מתמיד במדדים שונים של האתר, הן אלו שמנוהלים כחלק אינטגרלי מן האתר עצמו, והן מדדים חיצוניים שיש להם השפעה על הנראות של האתר במנועי החיפוש. אחד המדדים החיצוניים החשובים והמוכרים יותר בתעשיית קידום אתרים אורגני, היא איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר.

 

כאשר נפנים לבנות בהדרגה פרופיל קישורים חיצוניים לאתר שיסייע בתהליך קידום אתרים, יש לתת את הדעת על לא מעט מאפיינים של הקישורים האלו: מידת הסמכות של האתרים המקשרים, מידת הרלוונטיות של האתרים המקשרים, התפלגות טקסט העוגן שבאמצעותו מבוצע הקישור, תדירות הזיהוי והגילוי של קישורים חדשים - ועוד ועוד.

 

במאמר הזה ננסה להציג מספר שיטות מתקדמות לבניה של פרופיל קישורים, אשר אינן נמנות על השיטות המוכרות והפופולריות: קניה של קישורים, החלפת קישורים, רישום לאינדקסים, מציאת קישורים שבורים ועוד.

 

 

שיטה מספר 1: כיתבו תוכן שמייצר אינטראקציה גדולה של הגולשים עם האתר

זאת אולי נשמעת כמו עוד סיסמה ריקה מתוכן בעולם של קידום אתרים, אולם בסופו של יום, אין תחליף לכתיבת תוכן איכותית, על נושאים שבאמת מעניינים את קהל היעד, וגורמים לו להגיב, לשתף ולגלות מעורבות.

 

איך מוצאים נושאים כאלו? בקצרה: מוצאים את הפוסטים בבלוגים של מובילי דעת קהל בנישה, שעליהם יש כמות גדולה ביותר של תגובות. איך עושים זאת? המשיכו לקרוא.

 

פיתחו את הצפרדע ובצעו סריקה של אתר מוביל בנישה שיש לו בלוג. באמצעות סינונים שונים תוכלו לוודא שאתם מאחזרים רק את דפי הפוסטים עצמם. כעת, אתם צריכים לייצר לעצמכם שיטה שבאמצעותה תוכלו למפות ולמיין פוסטים על פי כמות התגובות בהם.

 

גילשו באמצעות הדפדפן כרום אל אחד מן הפוסטים שמכילים תגובות באתר שבחרתם, וליחצו על F12. עמדו על מחוון התגובות עם העכבר, ואתרו את הקוד המתייחס לאובייקט שבאמצעותו מנוהלות התגובות.

 

כעת, כל שעליכם לעשות זה לחזור אל הצפרדע, ולהטמיע סינון שיאפשר לכם לאתר עמודים שבהם קיים האובייקט הזה של התגובות, ושבהם מספר התגובות עולה על אפס.

 

הצפרדע תייצר לכם טבלה, שבה אחד מן השדות הוא מספר התגובות. כעת, באמצעות מיון פשוט, אתרו את הפוסטים עם כמות התגובות הגדולה ביותר.

 

כל מה שנדרש מכם כעת הוא פשוט לקחת השראה, לחקור ולהבין, מה עבד טוב כל כך בפוסטים האלו, ולייצר תוכן דומה במאפיניו.

 

 

 

שיטה מספר 2: הציעו מלגות

נציין זאת כבר עכשיו: הדעות חלוקות לגבי רמת האפקטיביות של שיטת בניית הקישורים באמצעות מלגות כיום. אולם, חשוב יהיה להכיר את השיטה הזאת, בעיקר בשל העובדה שאם היא אכן תעבוד טוב עבורכם, היא תוכל לסייע לכם לייצר פרופיל קישורים שעתיר קישורי סמכות מאוניברסיאות ומכללות נחשבות - קישורים - שכל מי שעוסק במשימת קידום אתרים יקפיד שלא לפספס.

 

איך השיטה עובדת?

 

אתם מציעים מלגה לסטודנטים שאתם חפצים ביקרם. אתם מגדירים היטב את תקנון המלגה, קובעים מהם הקריטריונים לקבלת זכאות למגלה, ואת כל אלו מנהלים בדף נחיתה ייעודי באתר שלכם. רצוי, כמובן, שהמלגה תינתן עבור סטודנטים אשר מתמחים בתחום בו לכם ישנה מומחיות.

 

כעת, אתם מפרסמים את פרטי המלגה לאוניברסיטאות ומכללות מובילות בתחום. הציפיה היא שלאוניברסיטה, שרוצה לסייע לקהל הסטונדטים שלה ולעודד מצויינות, יהיה אינטרס לקשר אל עמוד המלגה מתוך הדומיין האקדמי.

 

 

קבלת מספר קישורים כאלו מדומיינים אקדמיים, יכולה לחזק בצורה משמעותית את פרופיל הקישורים של האתר - וכל זאת בלי לקיים מאמץ בלתי סביר, שהיה מאפיין השגת קישורים כאלו בכל פרויקט קידום אתרים.

שיטה מספר 3: נהלו רשימת מיילים של משפיענים בתחום שבו אתם בונים קישורים

נציין זאת כבר עכשיו: קידום אתרים באמצעות פקטורים חיצוניים אינו מתייחס רק למציאת הזדמנויות לבניית קישורים, אלא למציאת הזדמנויות לבניית מערכות יחסים.

 

אם אתם עוקבים אחר משפיענים בנישה שבה אתם פועלים, נסו לאתר את אלו שהם פופולריים במיוחד, שיש להם קהל עוקבים גדול ומגוון, וגם כאלו שנוטים לשתף את קהל היעד שלהם במידע רלוונטי.

 

מרגע שתכינו לעצמכם רשימה כזו בצד, תוכלו ליידע את הנמענים ברשימה הזו על פוסטים חדשים שפרסמתם, ויכולים אולי לעניין את קהל היעד שלהם.

 

 

 

שיטה מספר 4: צרו מפות אינטראקטיביות

בעבר, אחת השיטות שבהן נהגו בעלי אתרים להרוויח קישורים ולעבות את פרופיל הקישורים שלהם, הייתה לבנות אינפוגרפיקה מוצלחת במיוחד. לאינפוגרפיקה יש לא מעט יתרונות, בין היתר, משום שהיא מאוד מושכת את העין ואת תשומת הלב של הגולשים, מספקת הרבה מידע בשטח יחסית מצומצם, וגם מהווה מוקד שאתרים בעלי סמכות בנישה מוכנים לקשר אליו.

 

הטרנד החדש בעולם של קידום אתרים אורגני, הוא בניית מפות אינטראקטיביות. באמצעות מפות אינטראקטיביות ניתן להציג מידע רוחבי, חשוב ומעניין, שמסייע לגולש להבין טוב יותר מגמות עולמיות.

 

ברגע שתייצרו מפה אינטראקטיבית שמספקת ערך מוסף אמיתי לגולשים המגיעים אליכם לאתר, תייצרו גם סיבה אמיתית לאתרים בעלי סמכות בתחום שבו אתם מתמחים, לקשר אליכם, ולעבות את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם.

 

שיטה מספר 5: פניה ישירה ושאלה לגבי רכישה של קישור

במשך השנים, התרגלו בעלי אתרים אשר התקשרו מול ספקים שונים לצורך קבלת שירותי קידום אתרים, כי ניתן לרכוש קישורים ברשת על פי מחירונים שמתפרסמים מעת לעת ברשת על ידי ספקי קישורים שונים. אחת הבעיות הנפוצות בהתקשרות מול ספקים כאלו, הוא פומביות הפרסום, שנוגדת את הכללים של מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, בנושא.

 

עוד חיסרון ברכישה של קישורים מאתרים כלליים המאפשרים הוצאת קישורים היא רמת הרלוונטיות לנישה שבה פועל האתר המקודם.

 

זאת הסיבה, שכאשר אתם, כבעלי אתרים או מקדמי אתרים, נתקלים באתר איכותי ורלוונטי הפועל בנישה שבה פועלים גם אתם, תמיד עומדת לכם האפשרות לפנות אל בעל האתר ולבקש ממנו לרכוש ממנו קישור.

 

לא מעט אתרים כאלו, היו שמחים לסייע לכם בעיבוי פרופיל הקישורים שלכם תמורת תשלום, בטח ובטח במציאות שבה המצב הכלכלי לא פשוט.

 

שיטה מספר 6: יצירת תוכן שאנשים עם אפשרות להוציא קישור מחפשים

הרבה מאוד פעמים, בעלי אתרים נוטים למקד את אסטרטגיית התוכן שלהם, במונחי חיפוש פופולריים במיוחד בנישה, תוך התייחסות, כמובן, לרמת התחרות על מונחי החיפוש האלו. מדובר באסטרטגיה שיכולה לסייע לאתרים אלו מאוד בקידום אורגני של האתר, ובהזרמת טראפיק אורגני ואיכותי.

 

אולם, ככל שהאסטרטגיה הזאת טובה ליצירת טראפיק ממקור החיפוש האורגני, היא יכולה להיות יעילה הרבה פחות בכל הקשור לתוכן שמייצר קישורים. כדי שגולש באתר יתרשם מן התוכן שאתם מייצרים וירצה לקשר אליו, הוא חייב שיהיה בידיו נכס דיגיטלי כזה שיאפשר קישור כזה בכלל.

 

לכן, כאשר אתם מייצרים תוכן שאמור יהיה לסייע לכם בבניית פרופיל הקישורים של האתר כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים שאתם מתניעים, חשוב יהיה לבצע מחקר מילות מפתח איכותי, כדי להבין מה מחפשים בעלי אתרים שיש להם אפשרות קשר אליכם, ולא מה מחפש קהל היעד הכללי של האתר.

 

בסופו של יום, חשוב יהיה להבין שקהל היעד שאתם מעוניינים שיהפוך לקהל לקוחות משלמים, אינו דומה לקהל יעד, שאתם רוצים שיהפוך לגורמים ברי סמכות שמקשרים אליכם.

 
.